Wat gasten niet waarderen aan vakantiewoningen en hoe jij dit kan veranderen
29 oktober 2021 
17 min. leestijd

Wat gasten niet waarderen aan vakantiewoningen en hoe jij dit kan veranderen

Wat gasten niet waarderen aan vakantiewoningen en hoe jij dit kan veranderen

Als eigenaar van een vakantiewoning is het misschien verbijsterend om te horen dat sommige mensen niet van kortetermijnverhuur houden. Of het nu gaat om slechte ervaringen of verkeerde informatie, potentiële gasten die een hekel hebben aan vakantiewoningen zijn slechts een stap verwijderd van je volgende reservering, mits correct behandeld.

Er is altijd veel discussie geweest over welk verblijf superieur is, vakantiewoning of hotel, sinds de dageraad van alternatieve accommodaties. Het omzetten van hotel fans in gasten van vakantiewoningen is niet zo moeilijk als je weet hoe je je doelgroep moet benaderen.

Als je op zoek bent naar meer boekingen, breid dan je bereik uit naar de horeca in het algemeen en maak je klaar om hotelliefhebbers aan te trekken. De voordelen van een vakantiewoning zijn veel groter dan die van een hotelverblijf. Het enige wat je nog moet doen is hen overtuigen!

 

Wat haten gasten aan vakantieverblijven?

Het kan meer dan ontmoedigend zijn om te horen dat sommige mensen een hekel hebben aan vakantiewoningen. Vaker wel dan niet, kan dat gelezen worden als dat ze eigenlijk geen verstand hebben van vakantieverhuur. Een van de grootste stappen om klanten te converteren is hen te informeren. Als gasten meestal kiezen voor een hotel, is het jouw taak om hen te informeren over waarom een vakantiewoning aan hun behoeften voldoet en hun verwachtingen overtreft. We hebben de meest voorkomende redenen op een rijtje gezet waarom gasten een hotel boeken in plaats van een vakantiewoning en wat u kunt doen om ze van gedachten te doen veranderen.

 

Netheid

De grootste misvatting over vakantieverblijven? Netheid. Er is een wijdverspreid misverstand dat, met de standaard witte lakens en het grote schoonmaakpersoneel van hotels, hun sanitaire maatregelen superieur zijn aan die van vakantieverblijven. Veel mensen in de horeca weten dat een dagelijkse schoonmaakbeurt niet noodzakelijkerwijs gelijk staat aan netheid. Toch lijken hotels, van buitenaf gezien, de schoonste optie te zijn. Bovendien zien veel gasten vakantiewoningen nog steeds als gewoon een verblijf in iemands huis, wat nog eens benadrukt hoe belangrijk het is om gasten te laten zien dat uw vakantiewoning een professionele accommodatie is. Maar hoe ontkracht je precies de mythe dat hotels schoner zijn dan vakantiewoningen?

 

Hotels vs vakantieverblijven

Maak gebruik van schoonmaakdiensten

Gasten verwachten dat jij je vakantiewoning aan een hogere norm van netheid houdt dan je eigen huis. Dit gezegd hebbende, moeten het professionals zijn die de woning schoonmaken, niet jij. Gelukkig zijn er veel eenvoudige manieren om de juiste schoonmaakdiensten voor jezelf te vinden. In de huidige tijd kan je met een paar tikken op je scherm personeel inhuren op schoonmaak applicaties voor vakantieverhuur. Gasten laten weten dat je een professionele schoonmaakdienst gebruikt of een prijsoverzicht van de kosten hebben en de schoonmaakkosten benadrukken, zal hen helpen om te zien dat je op één lijn zit met de schoonmaaknormen van hotels.

 

Neem professionals in dienst voor de schoonmaak van uw woning.

Toon Covid en sanitaire badges

Tijdens het hoogtepunt van de pandemie hadden vakantiewoningen een voorsprong op het gebied van sanitaire praktijken. Met minder gastenverloop en meer automatische check-in praktijken, vonden gasten dat vakantiewoningen een voorsprong hadden op het gebied van netheid en pandemie paraatheid.

Als jouw vakantiewoning grondiger schoonmaakt en zich houdt aan richtlijnen zoals die van de lokale toerismecommissie, dan moet je deze met trots op uw website vermelden. Het toevoegen van schoonmaak- en sanitaire badges op uw website geeft een legitiem zegel van bescherming voor gasten.


Geen conciërge

In een hotel weet je wat je kunt verwachten. Check-in en check-out tijden zijn over het algemeen hetzelfde; de meeste locaties hebben een standaard check-in balie, een afdeling voor assistentie, en een gestandaardiseerde praktijk om gasten vertrouwd te maken met hun verblijf. Hoewel jouw woning misschien niet beschikt over een op zichzelf staande locatie die volledig gewijd is aan het verwelkomen van gasten, zijn er enkele alternatieven die je kunt maken voor deze zorgen.

 

Conciërge voor vakantieverblijven

Benadruk het gemak van automatisch inchecken

Wat gasten misschien als een essentieel onderdeel van hun reiservaring beschouwen, kan veranderen wanneer ze kennismaken met betere alternatieven. Zelf-inchecken is hier een goed voorbeeld van. Begroet worden door een conciërge is leuk, maar de vrijheid en flexibiliteit hebben om zelf in te checken is een extra troef. Als gasten niet bekend zijn met het zelf inchecken, is dit een geweldige kans om het te introduceren!

De vrijheid om op eigen tijd in te checken is een extra troef.

Geautomatiseerde check-ins kunnen op verschillende manieren worden uitgevoerd. Het gebruik van slimme slottechnologie of een wifi-deurslot laat gasten zien dat uw vakantiewoning op de hoogte is van de nieuwste technologie, terwijl je hen ook de vrijheid geeft om in te checken wanneer het hen uitkomt.

 Je moet er ook voor zorgen dat deze check-ins persoonlijk aanvoelen, zelfs als je mijlenver weg bent. Hotels beloven een warme begroeting op het moment dat je een voet zet binnen het gebouw. Dit is moeilijker na te bootsen wanneer je niet van plan bent om fysiek in de vakantiewoning aanwezig te zijn bij hun aankomst. Om dit tegen te gaan, kan je overwegen om een welkomstboek voor je vakantiewoning te maken. Het is belangrijk dat u uw gasten op de juiste manier begroet, ook al is het een virtuele begroeting of een geschreven, gepersonaliseerd welkomstboek.

 

Gebrek aan personeel

Een ding dat gasten niet leuk vinden aan vakantiewoningen is het gebrek aan diensten ter plaatse. Natuurlijk kan je met de auto naar een spa gaan, maar het is ook heel aantrekkelijk om naar beneden te lopen naar een spa of welzijnscentrum. Veel hotels hebben restaurants, masseuses, personal trainers, en nog veel meer, allemaal binnen de grenzen van het hotel eigendom. Sommige reizigers veronderstellen dat deze luxe niet of niet kan worden vertaald naar de wereld van de vakantiewoningen. Het is aan jou om hun ongelijk te bewijzen!

 

Pakketten aanbieden

Als je de capaciteit hebt om dit te doen, moet je proberen om de ervaringen van je gasten zo veel mogelijk aan te passen. In je communicatie vóór het inchecken zou je moeten vragen wat ze graag willen doen of welke diensten ze aan hun reis willen toevoegen.

Sommige eigenaren van vakantieverblijven hebben besloten zich op bepaalde doelgroepen te richten door pakketten aan te bieden. Met vakantiepakketten kan je een aantal typische klachten van gasten compenseren en tegelijkertijd een bepaalde klantenkring aantrekken. Als je bijvoorbeeld welzijnsreizigers probeert aan te trekken, zal je met yogalessen, een gezonde chef-kok en een masseuse de nee-stemmers zeker over de streep trekken, terwijl je ook de waarde van je woning verhoogt.

 

Locatie

Sommige gasten gaan ervan uit dat ze alleen eenheid en gemeenschap op hotelaccommodaties kunnen krijgen. De sociale vlinders vrezen dat vakantiewoningen te geïsoleerd zijn om andere reizigers te ontmoeten en zich te vermaken. Vakantiewoningen kunnen hun eigen manier bieden om te socialiseren en in contact te komen met de gemeenschap, maar het is aan jou om dat voor je gasten te vergemakkelijken.

  Vakantiewoningen kunnen hun eigen manier bieden om te socialiseren en in contact te komen met de gemeenschap.

Nadelen van vakantieverhuur

Voeg een buurtgids toe aan je website

Je gasten geven misschien de voorkeur aan hotels omdat de sociale ruimtes al zijn ingebouwd in de accommodatie. Met gemeenschappelijke ruimtes zoals zwembaden, sportscholen en lobby's, hebben hotels ruimtes voor interactie met andere gasten. Een vakantiehuisje heeft het voordeel van privacy, maar er zijn natuurlijk ook nadelen. Je hebt misschien geen sociale ruimtes ter plaatse, maar je kan je gasten wel laten kennismaken met de gebieden in de stad waar ze zich kunnen mengen met andere reizigers.

Het opnemen van een buurtgids op uw vakantieverhuur website zal je gasten kennis laten maken met het gebied en ze enthousiast maken voor hun verblijf. Maak hen bekend met je favoriete bars, restaurants, clubs en activiteiten in de stad. Door het creëren van een betere ervaring voor hen buiten de woning zelf, helpt je om ervoor te zorgen dat ze volgend jaar terugkeren.

 

Algemeen

Niet elke reiziger zal een klant worden, maar er zijn nog steeds stappen die je kunt ondernemen om de misvattingen rond vakantiewoningen te ontkrachten en zo te proberen een aantal van de cynici van vakantieverhuur om te zetten. Sommige redenen waarom gasten een hekel hebben aan vakantiewoningen zijn gewoon veronderstellingen die verduidelijkt moeten worden. Door de nadruk te leggen op de hoogtepunten en alternatieven die jouw vakantiewoning te bieden heeft, kan je de sceptici omzetten in korte termijn verhuur fanaten.


Wil je hier meer over weten? In de cursus leren wij je alles over het bepalen van je prijs. Vertellen wij alles over hoe je een marktonderzoek kunt doen. En geven wij alle informatie over de verschillende seizoen prijzen. Ook hebben wij alles in documenten voor je uitgewerkt, zodat het jou een hoop uitzoek werk bespaart! 

>>>Meld je nu aan voor de cursus en start zo snel mogelijk met jouw eigen recreatie- BNB verhuur! 

 

Over de schrijver
Nikki & Priscilla hebben vanaf 2007 meerdereverhuurbedrijven opgezet. Dit geeft hun nu veel financiële vrijheid.Onze passie is om zo veel mogelijk mensen te helpen bij het creëren van een semi-passief inkomen door middel van BNB verhuur, of dit nou een recreatiewoning, kamer, een appartement met of zonder ontbijt is, dat maakt niet uit, verhuren is onze passie.Op dit moment hebben wij al veel studenten succesvol mogen helpenen delen wij onze kennis door middel van YouTube, Social Media entrainingen zoals de BNBVERHUURCURSUS 2.0