Recreatief verhuren van vakantiewoningen, overal ter wereld.
Stel je wilt starten met recreatief verhuren van een vakantiewoning. Maar je hebt een woning (op het oog) die zich niet dicht bij jou in de buurt bevindt.
Nu hoor ik je denken, dat is te veel gedoe of hoe ga ik dat dan regelen als ik telkens heen en weer moet rijden. Dit kan je wellicht tegenhouden om te starten met verhuren.
En dat is dus zonde! Want wist je dat je dit heel makkelijk kunt regelen?
Dus of je nou zelf vastgoed bezit aan de andere kant van het land, of je wilt rent – to – rent gaan doen maar je ziet meer mogelijkheden op een andere locatie, het is ALLEMAAL mogelijk!
In dit blog ga ik je precies uitleggen hoe je dat kunt doen.
Je hebt een woning of gaat een woning huren (rent-to-rent)
Je hebt dus een woning of gaat een woning huren aan de andere kant van het land.
Je hebt natuurlijk eerst marktonderzoek gedaan en bent erachter gekomen dat dit een toplocatie is voor de recreatieve verhuur. Super! De eerste stap is gezet.
Je doorloopt het stappenplan
Wij hebben het stappenplan helemaal voor je uitgeschreven, zodat jij precies weet wat je moet doen voordat je gaat starten met verhuren. (Als je deze al gelezen hebt, dan weet je dit waarschijnlijk al. Zo niet, kun je deze GRATIS aanvragen via www.bnbverhuurcursus.nl/ebook).
Denk dus aan de inrichting, de foto’s, de websites updaten, etc. etc.
AUTOMATISEREN
Dit is een van de belangrijkste stappen die je moet voldoen voordat je kunt starten aan de andere kant van het land. Automatiseren.
Je moet er dus voor zorgen dat alles uitgewerkt is.
Per email: zorg ervoor dat alle informatie voor de gasten volledig en duidelijk is uitgewerkt in een email. Zodat je gasten niet voor verrassingen komen te staan.
Neem ze mee (met een routekaart) aan hun hand naar en door jouw woning.
Geef een duidelijke omschrijving, hoe men bij jouw woning moet komen. Waar kunnen ze parkeren, waar is de ingang, waar hangt het sleutelkastje.
Gebruik een sleutelkastje! Zo kan men zelf in en uit checken. Je hoeft dus niet fysiek aanwezig te zijn voor het ontvangen van je gasten. Je kunt uiteraard even contact opnemen met hen als ze zijn aangekomen of je troubleshooter (hieronder meer info) gaat even bij ze langs om gedag te zeggen.
Hoe werkt het sleutelkastje, ook dit moet helemaal volledig en duidelijk uitgewerkt zijn.
Gebruik hierbij ook foto’s waarin je stap voor stap laat zien hoe iets werkt.
Informatiemap in je vakantiewoning
Ook raden wij je aan om een informatiemap te maken en deze in de woning te leggen met alle what if’s helemaal uitgewerkt.
Met what if’s bedoelen we alles wat er ‘’fout’’ kan gaan of kan gebeuren.
Een paar voorbeelden:
Wanneer de tv niet werkt of op een andere instelling staat (wat dient men dan te doen)
Wanneer het internet niet werkt (Hoe reset je het modem)
Wat te doen bij stroomuitval
Bij ons moet je bijvoorbeeld het handvat van de achterdeur eerst omhoog doen voor de deur op slot kan draaien, ook dit hebben wij met foto instructies in de map weggezet omdat veel gasten niet snappen hoe dit werkt
Hoe werkt de centrale verwarming (Duitsers hebben alleen radiatoren, dus weten niet hoe dit werkt)
En zo zijn er nog tal van mogelijkheden die jij in de map kan zetten.
Het voordeel van al deze informatie is dat je veel minder vragen krijgt. Veel minder telefoontjes met simpele vragen die men eigenlijk zo op kan lossen.
En mocht er een keer de instellingen van je tv veranderd zijn (gasten zitten namelijk overal aan) weten zij precies wat ze moeten doen om dit weer in orde te krijgen. Scheelt jou dus een telefoontje OF erger, een ritje naar de woning voor (bijna) niets!
Huisregels. Alle huisregels zet je weg in de email, maar ook in de informatiemap. Zodat het extra duidelijk is voor de gasten waar ze rekening mee moeten houden.
(check out tijd, stilte na 22:00 uur, opruimen vaat, niet roken etc.)
Zo voorkom je gedoe achteraf.
TROUBLESHOOTER
Dit is wel de meest belangrijke stap. Zorg ervoor dat je een troubleshooter ter plaatse hebt.
Iemand die in de buurt woont en kan langsgaan wanneer er (onoplosbare) problemen zijn.
Een persoon die een extra sleutel heeft, dus ten alle tijden de woning in kan.
Maar wat ook handig is, is dat deze persoon een telefoon bij zich heeft waarop de gasten kunnen bellen bij vragen. Zo hoef jij niet constant ermee bezig te zijn en mocht er wat zijn kan de troubleshooter ter plaatse gelijk een afspraak maken om langs de woning te gaan.
Hoe vind je een goede troubleshooter? Heel simpel, via bijvoorbeeld marktplaats.
Zet een oproep op marktplaats en je zult zien dat er tal van mensen zich aanmelden die dit klusje op zich willen nemen. Mensen die al met pensioen zijn en die toch nog wat willen doen. Mensen die wat naast hun baan willen bijverdienen en ga zo maar door.
Zo zijn er natuurlijk meerdere websites waarop je een vacature kan plaatsen. Zeker weten dat jij iemand zult vinden voor deze taak!
SCHOONMAKERS
Schoonmaken van vakantiewoningen
Ook dit is ZEER belangrijk.
Ga op zoek naar een goed schoonmaakbedrijf of ZZP ‘er met wie jij de samenwerking aan gaat en die jouw woning goed en netjes onderhoudt. Je hoeft hiervoor dus niet meer zelf de handen uit de mouwen te steken of heen en weer te rijden op wisseldagen, maar geeft dit lekker uit handen. En de kosten? Die worden natuurlijk betaald door de gast J Nog minder werk, minder stress en evengoed lekker verdienen!
Schoonmakers zijn ook te vinden via marktplaats of bijvoorbeeld werkspot of indeed. Mogelijkheden genoeg!
Wanneer je al deze dingen tot in de puntjes hebt geregeld kun jij OVERAL ter wereld starten met recreatieve verhuur. Het enige wat jij moet doen is zorgen voor een woning en de boekingen in de gaten houden en je kunt het rijk worden niet meer tegenhouden!
Wil je contact met ons, meer informatie of een gratis strategie call inplannen? Klik hier!