Welke prijs gebruik je voor het verhuren van jouw recreatiewoning?
Hoe bereken je deze en waar op te letten, lees er alles over in dit blog
Je hebt een besluit genomen, yes!! Je gaat starten met de verhuur van jouw vakantie woning.
Dit kan ook betekenen, de omgebouwde zolder kamer, jouw stacaravan in Achterhoek
het tot BNB prachtig gestylde tuinhuis. Noem maar op.
Maar hoe bepaal je nu, de juiste huurprijs of het tarief van jouw recreatie woning of Airbnb woning?
En vooral waar begin je?
Wij gebruiken de volgende 3 stappen voor het samenstellen jouw recreatieve verhuur prijs
Stap#1 Emotie
Schakel die emotie uit! Om jouw recreatieve verhuur prijs samen te stellen is het eigenlijk helemaal niet handig als eigenaar.
Veel vakantie woning eigenaren kijken te romantisch naar hun verhuur object.
Wat weer maakt dat je meestal een te hoge huurprijs hanteert.
En dat veroorzaakt weer weinig of geen reserveringen in jouw recreatiewoning!
Stap#2 Marketing Mix
Door middel van de Marketing Mix.
Jij als vakantie woning eigenaar kan met het gebruiken van de marketing mix, de marketing strategie invullen. Het is het begin van het plan hoe je jouw “Onderneming” (het verhuren van jouw recreatieve verhuur woning) aan gaat pakken.
De vier of vijf P’s:
Product, plaats, prijs en promotie en als laatste in sommige gevallen, personeel.
Product:
Soort vakantie woning, faciliteiten in de woning.
Heb je een afwasmachine, regendouche, eigen opgang?
Ja, dan kan je kan er weer een paar euro bij optellen.
Prijs:
Prijs geeft een gevoel over het product. Bijvoorbeeld een hele hoge prijs geeft de boodschap van luxe, exclusiviteit. Daar moet wel wat tegen over staan.
Een jacuzzi in de tuin, design inrichting, noem maar op.
Of misschien wil je juist de reizende student aantrekken voor jouw kleine hostel.
Ook dan is de prijs belangrijk en meestal niet te hoog.
Plaats en locatie van jouw recreatiewoning:
Ligt jouw recreatie woning hartje Amsterdam of misschien wel aan het strand in Zandvoort.
Allemaal dingen die jouw huurprijs kunnen verhogen of juist verlagen.
Promotie:
Je adverteert met jouw recreatie woning in de lokale bladen, marktplaats of andere.
Dan zijn jouw promotie kosten meestal niet zo hoog.
Airbnb en Booking.com gebruiken als tool om jouw vakantie woning te promoten is een ander verhaal.
Hier betaal je weer commissie over jouw huuropbrengsten over en is het fijn om deze gedeeltelijk in de huurprijs mee te nemen.
Personeel:
Neem je schoonmakers in dienst of doe je het zelf? Ontvangst van de gasten?
Biedt je een lekker ontbijtje aan en wie verzorgt dat iedere ochtend?
Stap#3 Marktonderzoek
Om dicht bij huis te beginnen, vraag eens aan de buurvrouw met een goedlopende Bed & Breakfast of recreatiewoning welke tarieven zij vragen? Of de plaatselijke VVV heeft meestal ook veel informatie.
Ga eens een dag surfen op het internet op verschillende sites waar recreatie woningen worden
aangeboden.
Je kan het zo gek niet bedenken maar overal leer je weer van.
En dit maakt het bepalen van jouw huurprijs weer een stuk makkelijker.
Wil je contact met ons, meer informatie of een gratis strategie call inplannen? Klik hier!