Twitter voor vakantiewoningen: Hoe jij tweets kunt omzetten in boekingen
Twitteren of niet twitteren? Twitter is voor veel bedrijven een hotspot geworden om snel kennis uit het veld te delen, verhalen te vertellen en met klanten in contact te komen. Toch slaan verhuurders van vakantieverblijven dit platform vaak over. Veel verhuurders denken dat ze hun marketing al hebben gedekt door Facebook, Instagram en e-mail te gebruiken om hun korte termijn verhuur te promoten, maar ze missen een grote kans.
Twitteren is niet alleen voor de vogels. Twitter voor vakantieverhuur is een geniale manier om het woord te verspreiden over uw bedrijf in een gemakkelijke, 140-karakter soort manier. Dit platform zal een geweldige aanvulling zijn op jouw social media toolkit en kan jouw boekingen verhogen als het goed gedaan wordt. Als je geen "tweeter" bent, maak je dan geen zorgen. Wij hebben alle tips en trucs voor het gebruik van Twitter om jouw vakantieverhuur te promoten.
Waarom is een Twitter account nodig?
Het bezitten van een vakantieverhuurbedrijf brengt een enorme hoeveelheid taken met zich mee. Of het nu gaat om het fysiek controleren van de woning, het communiceren met gasten of het beheren van uw reserveringen, het toevoegen van sociale media aan de stapel klinkt als een grote klus. Sociale media is een van de belangrijke middelen bij het draaien van je bedrijf. Gelukkig is Twitter éen van de makkelijkste en meest effectieve manieren om je reserveringen te verhogen als je het goed aanpakt.
Blijf op de hoogte van trends in de industrie
Als je nog steeds twijfelt om een account aan te maken, dan kan jij je altijd aanmelden voor Twitter en beginnen door je alleen op dit kanaal te richten. Dit is één van de vele voordelen van Twitter. Er zijn heel veel vakantieverhuur groepen, bedrijven, en professionals die hun eigen hubs van kennis op Twitter hebben waar jouw bedrijf van zou kunnen profiteren.
Begin met de zoekbalk en zoek naar vakantie groepen met gerelateerde zoekwoorden. Als je een strandhuis hebt, zoek dan naar groepen en marktleiders in deze niche. Misschien ben je geïnteresseerd in de interieur van andere recreatiewoningen: zelfs daar is een groep voor!
Twitter heeft ook hashtags die helpen om ideeën samen te brengen onder één "tag". Door te zoeken op vakantieverhuur hashtags zoals #villarentals en #airbnbsuperhost, zul je zeker ideeën vinden die jouw interesse wekken. Vergeet ook niet dat hashtags een geweldige manier zijn om jouw vakantieverhuur bedrijf te brandmerken, maar daarover later meer.
Kom in contact met een jonger publiek
Wie twittert het meest? Volgens een recente studie van Hootsuite, zijn Twitter gebruikers meestal "jonger, rijker en hoger opgeleid dan de gemiddelde Amerikaan". Als dat een publiek is dat je wilt verkennen of uitbreiden, dan kan dit een geweldig platform voor jouw bedrijf zijn. het is moeilijk om op te vallen in de wereld van sociale media, vooral als het gaat om millennial reizigers. Als je geprobeerd hebt om tot dit publiek door te dringen op andere platformen, zoals Instagram, zonder veel succes: probeer Twitter!
Maak jouw vakantiewoning zichtbaar!
Je zult merken dat de meest succesvolle merken, zelfs buiten de vakantieverhuur, hun merk op elke denkbare plek in de markt zetten. Coca-Cola adverteert bij voetbalwedstrijden en schoonheidswedstrijden, Zillow promoot hun product op bankjes in parken en in tijdschriften; waarom? Hoe verder je je merk verspreidt, hoe groter de kans dat je nieuwe klanten krijgt. Je hebt misschien niet het reclamebudget van de genoemde grote merken, maar wat je wel kunt doen is je naam verspreiden op alle social media platforms.
De meeste social media sites, zoals Twitter, zijn volledig gratis om je aan te melden. Er is geen risico of potentieel verlies voor het maken van een Twitter account naast andere social media platforms. Hoe meer je aanwezig bent op sociale media, hoe beter jouw merk zal overkomen. Waarom? Stel je voor dat je een potentiële gast bent en Twitter is het platform wat je elke dag gebruikt. Je zult waarschijnlijk eerst daar kijken om te zien of die vakantiewoning een account heeft. Zo niet, dan mis je kansen om de boodschap te verspreiden en nieuwe boekingen te krijgen. Zet jouw bedrijf op elke mogelijke plaats!
Hoe Twitter te gebruiken voor jouw vakantiewoning
De beslissing nemen om jezelf aan te melden is het gemakkelijke deel, maar een aanhang krijgen en dit platform gebruiken om gasten binnen te halen is iets moeilijker. Een account hebben met nul volgers en geen berichten is net zo nuttig als helemaal geen account hebben. Daarom wil je er zeker van zijn dat je niet alleen een account aanmaakt, maar er ook goed gebruik van maakt.
Word lid van zo veel mogelijk vakantiewoning-Twitter groepen
Zoals ik al eerder vertelde, geeft het hebben van een Twitter account jou toegang tot kennis die jij misschien niet krijgt van andere platforms. Er zijn veel experts en professionals die op hetzelfde gebied werken als jij, klaar om hun tips te delen; je moet alleen weten waar je moet zoeken!
Het vinden van vakantieverhuur groepen in jouw regio of niche is een geweldige manier om te zien wat andere mensen in de industrie doen en op de hoogte te blijven van trends of veranderingen. Niet te vergeten, leren van andere vakantieverhuur Twitter accounts en groepen kan je het concurrentievoordeel geven waar je naar op zoek bent om andere vakantieverhuur eigenaars voor te blijven.
Houd het kort en consequent
Twitter heeft een vrij krap aantal tekens, dus verwacht niet dat je romans kunt schrijven. Wat de lezers op deze site bezig houdt zijn korte, snelle posts. Je wordt aangemoedigd om je punt over te brengen in slechts een paar tekens, dus probeer te bedenken wat geschikte inhoud zou zijn voor de lengte van je bericht vanwege het limiet. Het droppen van leuke weetjes over je woning of het promoten van weekendaanbiedingen zou perfecte inhoud voor Twitter zijn en gemakkelijk binnen de karakterlimiet te houden.
Moedig retweets aan
Zoals het gebruik van bijna alle sociale media, zal jouw account alleen groeien als er betrokkenheid is. Als je geen volgers hebt, geen likes, of geen circulerende hashtags, zal je geen verkeer oppikken. Je zult je volgers willen aanmoedigen om je inhoud te delen of te "retweeten". De beste manier om dit te doen is door jou inhoud deelbaar te maken of een oproep tot actie toe te voegen. Als de zomer voor de deur staat, kun je een tweet schrijven met de tekst: "Retweet als je toe bent aan een lange zomervakantie". Zorg ervoor dat mensen zich kunnen associëren met jouw tweets, dat moet genoeg zijn voor gebruikers om ze op hun eigen pagina te delen.
Gebruik #followfriday om samen te werken met andere accounts en bedrijven
Wat echt geweldig is aan Twitter zijn de hashtags. Hoewel hashtags op alle social media platforms voorkomen, is het een echt hoofdbestanddeel van Twitter. De zijbalk bevat enkele van de meest besproken hashtags van de dag, maar er zijn ook terugkerende hashtags zoals #followfriday.
Follow Friday is jouw kans om andere bedrijven te promoten. Het lijkt misschien tegen de intuïtie in, maar het is eigenlijk een geweldige kans om samen te werken met lokale bedrijven en ook hun publiek en volgers aan te boren. Wanneer je een ander bedrijf complimenten geeft, zullen zij het lof waarschijnlijk retweeten, waardoor jouw bedrijf vervolgens wordt weergegeven. Restaurants, spa's, plaatselijke toeristische diensten en andere vakantieverhuur bedrijven kunnen een goede bron voor samenwerking zijn.
Beperk hoeveel je zelfpromotie doet
Het doel van je pagina is natuurlijk om je bedrijf te promoten, nieuwe klanten aan te trekken en meer boekingen te krijgen, maar dit moet wel met een zekere subtiliteit gebeuren. Niemand gaat een advertentie volgen of retweeten. Je pagina moet vooral goed opgebouwd zijn met een vleugje zelfpromotie.
Stel een limiet voor hoe vaak je van plan bent om reclame te maken voor je bedrijf. Maar houd het ook leuk! Dit zijn promoties op je eigen pagina en je wilt er geen volgers door verliezen. Probeer te beperken hoe vaak je zelfpromotie doet en houd het leuk en boeiend als je dat doet.
Volg andere vakantieverhuur twitter accounts
Houd je vrienden dichtbij en je concurrentie dichterbij. Het kan nooit kwaad om te zien wat je concurrenten doen. Op dezelfde manier als hoe je op de hoogte blijft van de trends in de sector, zou je een oogje in het zeil kunnen houden voor wat de andere vakantieverhuurders in jouw omgeving doen. Als hun promoties of tweets het goed doen, kun je proberen te analyseren wat er zo succesvol aan is. Gebruik hun accounts als inspiratie voor je eigen account.
Video's zijn goed, afbeeldingen zijn beter, tekst is het beste
Luister naar ons: tweets met alleen tekst doen het eigenlijk het beste op Twitter. In tegenstelling tot sommige andere populaire social media giganten, is het delen van video's en afbeeldingen niet zo succesvol als tekst. In een recent onderzoek uitgevoerd door Quick Sprout, ontdekten ze dat de meerderheid van de tweets op tekst gebaseerd zijn en dat dit ook de groep tweets is die het best presteert. Nog interessanter is dat 65% van die tweets een link bevatte. Dit brengt ons bij ons volgende punt!
Link je Twitter account naar uw vakantieverhuur website
Uiteindelijk is het onderhouden van nog een social media account een beetje werk, dus je kunt het net zo goed de moeite waard maken. Door jouw vakantie website te linken op je Twitter account en omgekeerd, geef je potentiële gasten de mogelijkheid om uw vakantiewoning te boeken. Als er iets is, brengt het hen een stap dichter bij waar ze moeten boeken. Dit kan het duwtje in de rug zijn dat ze nodig hebben om de beslissing te nemen een verblijf te boeken!
Als jij je vakantieverhuur bedrijf voor het eerst op social media wilt zetten, dan is Twitter mogelijk je beste optie. Het is gemakkelijk genoeg om te volgen, de inhoud zelf vereist weinig tijd om voor te bereiden, en je hebt een ongelooflijk potentieel publiek om aan te boren.
Zorg ervoor dat jij je vakantieverhuur Twitter account goed gebruikt door de tips op te volgen. Boeiende inhoud is een must, maar vergeet niet te profiteren van je Twitter account en al zijn geweldige toepassingen: industrie kennis, concurrentie analyse, en communicatie met gasten, om er een paar te noemen.
Wil je hier meer over weten? In de cursus leren wij je alles over het bepalen van je prijs. Vertellen wij alles over hoe je een marktonderzoek kunt doen. En geven wij alle informatie over de verschillende seizoen prijzen. Ook hebben wij alles in documenten voor je uitgewerkt, zodat het jou een hoop uitzoek werk bespaart!
Wil je contact met ons, meer informatie of een gratis strategie call inplannen? Klik hier!