Social Media gebruiken om jouw vakantiewoning te verhuren? Ja, doen!
19 juni 2021 
3 min. leestijd

Social Media gebruiken om jouw vakantiewoning te verhuren? Ja, doen!

Vakantiewoning verhuren. Maak gebruik van Social Media!

Met miljarden mensen die op dit moment Social Media gebruiken, is het als vakantiewoning verhuurder super belangrijk om hier gebruik van te maken. Wat een mooie business tool is dat! Met hulp van social media kunnen jouw boekingen flink omhoog schieten.

En zo kan je als eigenaar van een vakantiewoning veel meer potentiële gasten aanboren. Simpelweg door online aanwezig te zijn als verhuurder.

Het gebruiken van alle social media kanalen is de manier om het vakantiewoning optimaal te gaan verhuren. Naast dat je op een gerichte manier in contact komt met mogelijke nieuwe geïnteresseerde gasten voor jouw vakantiewoning. Kan je met Facebook, Instagram, Pinterest en zelfs LinkedIn ook veel makkelijk samenwerken met lokale bedrijven. Denk maar eens aan toeristen trekpleisters. De bezoekers daarvan zijn een fantastische doelgroep.

Nog meer redenen om sociale media te gebruiken voor de verhuur zijn

Verleid jouw toekomstige vakantiewoning huurders op alle platforms door middel van sfeerimpressie foto´s, video´s, pakkende teksten, misschien wel een leuke actie. Wanneer gebruikers, zoals op Facebook en Linkedin reageren op wat jij hebt gedeeld, met foto, video, blog of bericht. Wordt dit automatisch ook weergegeven in het nieuwsoverzicht van de gebruiker. Dus met ´n simpele “Vind ik leuk“ op jouw post. Wordt dit weer gedeeld met honderden of zelfs duizenden anderen.
Gratis reclame zo gezegd. En je bereikt zón grote groep mensen die je nooit had kunnen voorstellen.
Door simpel op hun persoonlijke feed te scrollen, komen potentiële nieuwe gasten jouw vakantiewoning verhuur pagina tegen. Elke post die je plaatst is dan weer een prachtige kans voor nieuwe boekingen. Hoe gaaf is dat?!

Mensen kijken de hele dag op social media, maak daar gebruik van!

En als extra..  3 Leuke Tips Hoe te posten op Social media

Think out of the box

Allereerst wees creatief, denk out of the box en spreek jouw gasten persoonlijk aan, zorg voor interactie. Al is het even wennen, ik weet zeker dat je het leuk gaat vinden om te doen.
Om een voorbeeld te geven, “Wat is jouw favoriete koffie op vakantie?” Plaats dan een foto met als uitzicht vanuit jouw vakantiewoning, een heerlijke latte of een mooie gedekte ontbijttafel. Zo trek je de aandacht van mensen die door hun nieuwsfeed scrollen. Dus wees daar verrassend mee. Make a good first impression en vooral beleving. Door de juiste foto, stelt de gast zich al voor hetzelfde te doen in jouw vakantiewoning. Het is niet alleen het product, jouw vakantiewoning wat je verhuurt maar juist ook de ervaring.

Samen staan we sterk

Samenwerken met lokale bedrijven of te wel cross promotie om jouw vakantiewoning te verhuren. Iedereen die op vakantie gaat, bezoekt zeker de dichtstbijzijnde restaurants, leuke ambachtelijke bakker, trendy kledingzaken, fietsverhuurbedrijf en niet te vergeten de toeristische trekpleisters in de buurt. Laat deze bedrijven in jouw posts verschijnen. De likes ook hier werken in jouw voordeel. En waarom geen samenwerking aan gaan met bijvoorbeeld een restaurant in de buurt. Zo kan je jouw vakantiewoning huurders iets extra’s geven zoals een korting op het eerste drankje bij het desbetreffende steakhuis.
Stel je deze tekst eens voor: “Voor alle vakantiewoning boekers die 2 nachten in april boeken, gratis welkomscocktails in Steakhouse Alberto’s, op 2 minuten loopafstand” Spetterende foto erbij van het steakhouse en posten!
Deals
Iedereen houdt van een goeie deal. Mocht je bijvoorbeeld een weekendvoordeel willen weggeven, Post It! Let wel op welk platform je daarvoor gebruikt. Jouw doelgroep om de woning te huren is bijvoorbeeld beter te benaderen op Facebook of Pinterest dan wel Instagram.

It’s X-mas time..

Stel de boekingen voor december laten nog een beetje op zich wachten, stuur een posts met een gezellig kampvuur, kerstboom en glühwein om jouw gasten wakker te schudden en te zorgen dat jouw vakantiewoning weer snel wordt gereserveerd. Een makkelijke manier sowieso om jouw gasten in de vakantiestemming te laten komen. Kerst, Oud en Nieuw, Pasen, Koningsdag, Zomer gebruik de seizoenen.

Content content… Plaats leuke en waardevolle informatie

De inhoud of te wel de content, vergeet niet bij het posten dat het artikel prettig moet lezen. De juiste lettertypes, pakkende zinnen, steen goeie foto’s. Zou hou je de bezoekersaandacht zeker vast.

Super weetje
Wist je dat wij hiervoor een waardevolle module hebben opgezet in onze bnbverhuurcursus.nl trainingen. In deze module nemen we je mee door de wereld van social media. We leggen je van a-z uit hoe jij gebruik kunt maken van jouw social media kanalen en hoe jij hier met jouw woning op kunt gaan adverteren.

Wil je contact met ons, meer informatie of een gratis strategie call inplannen? Klik hier!

Hopelijk tot snel online!

Liefs Nikki & Priscilla

Over de schrijver
Sinds 2007 hebben Priscilla en ik meerdere verhuurbedrijven opgezet, wat ons nu veel financiële vrijheid geeft.Onze passie is om zoveel mogelijk mensen te helpen bij het creëren van een semi-passief inkomen door middel van BNB-verhuur. Of het nu gaat om een recreatiewoning, kamer, appartement met of zonder ontbijt, verhuren is onze passie.We hebben al veel mensen succesvol mogen helpen en delen onze kennis via YouTube, social media en trainingen zoals de BNBVERHUURCURSUS.