Beoordelingen zijn alles, ze maken of ze breken je.
Dit is een zeer belangrijk onderdeel van BNB verhuur.
Denk er maar eens aan als je zelf op vakantie gaat. Lees je dan de recensies op de website waarop je boekt? En is de kans groter
dat je boekt als er veel slechte of als er veel
goede recensies staan?
Zelfs al zouden er veel goede recensies staan,
maar ook een aantal slechte, dan trekken die slechte recensies vaak de aandacht van de boeker.
Je kunt nog zoveel goede dingen lezen over een vakantiewoning of hotel,
maar het zijn de slechte dingen die helaas blijven hangen.
Daarom is het ontzettend belangrijk om goede beoordelingen te ontvangen.
Hoe doe je dit nu? Het antwoord is simpel. Het is belangrijk dat je op een aantal zaken let.
Een van de belangrijkste zaken is de schoonmaak.
De woning moet blinkend schoon zijn. Wanneer er gasten in jouw woning komen en de pannen staan nog vies in de kastjes, of de badkamer is niet goed schoon of er is bijvoorbeeld niet goed stof gezogen, dan zal dat een gast direct opvallen. En als een gast eenmaal iets gezien heeft wat hem niet bevalt, dan ziet hij de andere (misschien kleine onbelangrijke) dingen ook. En dat is het begin van een slechte recensie. En dat wil je absoluut niet.
Dus zorg ervoor dat de woning altijd blinkend schoon is.
Maak een checklist voor de schoonmaker met alle taken die uitgevoerd moeten worden, zodat hij/zij niets kan vergeten.
Check de schoonmaak zelf ook regelmatig. Maar zorg er dan ook voor dat kapotte of beschadigde spullen vervangen worden. Bijvoorbeeld lampenbolletjes, een oud douchegordijn, nieuwe kaarsen etc. of misschien her en der een likje verf. Zorg ervoor dat je geen last krijgt van achterstallig onderhoud.
Onderhoud is behoud zeggen wij altijd. En dat ziet een gast ook.
Wat ook belangrijk is, is dat je de gasten van volledige informatie voorziet
Wees duidelijk op je website in wat je aanbiedt. Is er een tv aanwezig, is er een babybed beschikbaar, misschien heb je een vaatwasser of wasmachine ter beschikking, kunnen gasten parkeren bij de woning en is dit betaald of gratis? Al deze dingen zijn belangrijk om op je website te vermelden. Je wilt niet dat gasten voor verrassingen komen te staan. Maak het dus ook niet mooier dan het is. Zet er geen dingen op die er niet zijn. Want wanneer een gast aankomt en er ontbreken dingen, dan zie je dat zeker terug in je recensies.
Tot slot is het contact met je gasten erg belangrijk. Zij willen zich welkom voelen
Je kunt ervoor kiezen om je gasten persoonlijk te ontvangen en hen van alle informatie te zien die zij nog nodig hebben voor hun verblijf. Vraag hen dan ook hoe hun reis is geweest en geef ze tips voor leuke uitjes, dat stellen ze altijd op prijs. Het is belangrijk dat je gasten zich gewaardeerd voelen.
Wanneer het niet mogelijk is om ze persoonlijk te ontvangen, is het belangrijk dat je berichtenverkeer up to date blijft. Stuur je gasten op tijd de informatie voor aankomst en doe dit zo uitgebreid mogelijk van a-z met foto’s etc. Maak het makkelijk voor je gasten. En wanneer ze zijn aangekomen, stuur hen dan ook een email met de vraag of ze goed zijn aangekomen of bel ze even persoonlijk op. Ook dan voelt een gast zich weer gewaardeerd.
Dan kun je gelijk hun eventuele vragen beantwoorden en ze een fijn verblijf wensen.
Natuurlijk word je ook beoordeeld op de locatie van de woning en de uitstraling ervan.
De locatie daar kun je weinig aan veranderen, maar zorg er dan wel weer voor dat je duidelijk op je website weergeeft waar de woning zich bevindt en wat er allemaal in de buurt is. Hoe ver is de eerste supermarkt van de woning vandaan?
Hoe ver is het naar het centrum, of hoe ver is het lopen naar het strand? Ook hier geldt weer, maak het je gasten makkelijk. Zorg ervoor dat je eerlijk bent en dat ze niet voor verrassingen komen te staan.
De uitstraling is ook belangrijk. Gasten vinden het fijn als ze zich ‘’thuis’’ voelen
Wanneer ze binnen komen in de woning en denken, wauw!
Dat is het effect wat je wilt bereiken. Misschien moet je de woning nog helemaal zelf inrichten, dit kan al voor een klein bedrag. Je hoeft hiervoor echt niet helemaal naar dure woonwinkels. Heb je bijvoorbeeld wel eens aan de kringloopwinkel gedacht? Tegenwoordig is vintage helemaal in! Je kan met oude meubeltjes en wat leuke nieuwe accessoires je woning helemaal hip en trendy maken!
Dus nog even kort samengevat, wanneer je let op de volgende punten:
- Schoonmaak moet kloppen
- Informatie aanwezig en gedeeld
- Zorg voor goed gasten contact
- Deel belangrijke locaties
- Zorg voor een “top” uitstraling van de woning
Regel dit allemaal, dan ben je verzekerd van een goede recensie!
Wil je contact met ons, meer informatie of een gratis strategie call inplannen? Klik hier!