Het Covid-19 virus
R.I.V.M richtlijnen, aantal besmettingen per dag, patiënten opgenomen IC, corona tests, corona apps, code rood, code oranje, iedere dag vliegen deze woorden op Facebook, Instagram, tv en krant voorbij!
Een nare ziekte, ieder heeft er een mening over maar het feit blijft, Corona bestaat en we hebben er mee te dealen, links of rechts om.
Wat voor ons belangrijk is, is de vraag? …buiten onze allen gezondheid uiteraard..
Hoe kunnen we nu als BNB eigenaren hier zo goed mogelijk op inspelen?
Of te wel Hoe behouden wij onze BNB verhuur boekingen in Corona tijd en nog beter hoe zorgen we zelfs voor meer reserveringen?
Een paar punten die ons zijn opgevallen.
Punt#1
Allereerst, wij adviseren onze collega BnB verhuurders, ga géén discussie met gasten aan en neem de R.I.V.M richtlijnen serieus.
Of je het eens bent met het R.I.V.M of dingen ter discussie stelt, hier heeft jouw gast géén boodschap aan en al is dat wel zo, die kan je niet van te voren vaststellen.
Neem geen risico’s en hou je aan de basisregels. Het gaat je uiteindelijk om het aantal reserveringen, jouw inkomsten dus.
De basisregels kan je vinden op de website van de overheid.
Zet deze basisregels op jouw site, in de woning etc.
De meeste van ons doen dit allang maar “better safe then” sorry.
Punt#2 Schoonmaak
Zorg voor een zeer schone / hygiënische omgeving in jouw BnB woning.
Check de schoonmaak als deze gedaan is, zet alle puntjes op de I, zorg bijvoorbeeld voor goede desinfecterende handzeep, genoeg schoonmaak middelen voor de gast te gebruiken tijdens zijn verblijf, papieren towels of gewoon een keukenrol extra.
Nu belangrijker dan ooit, voor de gast en de daaropvolgende reviews..
Clean, clean & clean.
Een kraakhelder verblijf maakt jezelf toch ook gelukkiger en belangrijker geeft je een veilig gevoel.
PUNT#3 Annuleringen
Nooit leuk een annulering en wel belangrijk hoe je hier klantvriendelijk mee om gaat.
Wij adviseren daarom, wees transparant over jouw annulering beleid. Maak dit duidelijk kenbaar op jouw eigen website en de platforms waar jouw BNB woning is geplaatst.
Niet te streng maar ook zeker niet te soepel.
Is het een idee om jouw klanten bestand een speciaal Corona update mailtje te sturen? Wie weet maak je nieuwe gasten wakker.
Een paar vragen & antwoorden over dit onderwerp van bnb verhuurders:
Kan ik mijn annulering voorwaarden veranderen tijdens de coronavirus periode?
Bij lopende boekingen mogen de annulering voorwaarden niet worden aangepast. Je mag er natuurlijk wel zelf iets makkelijker mee om gaan en jouw gast een extra service aanbieden.
Voor nieuwe boekingen mag je zelf beslissen of je de annulering voorwaarden wilt veranderen.
Wat kan je doen wanneer een gast vanwege het corona virus zijn bezoek in jouw BNB woning wilt annuleren?
Ons advies, zoek samen met de gast een nieuwe vakantie datum om beide partijen tevreden te houden. Zo geef je de gast weer die extra service en laat je zien dat je flexibeler om wilt gaan met eventuele annuleringskosten en ook voilá hier zeer goed voor de reviews!
Mocht je er toch niet helemaal uitkomen, biedt jouw bnb gast een voucher aan voor bijvoorbeeld een toekomstige mid week verblijf of wijs hem of haar op zijn reis of en annuleringsverzekering. Er is géén regel wat jouw verplicht kosteloos de boeking te annuleren.
Wat als je zelf, als BNB verhuurder, geen gasten wilt ontvangen vanwege Corona?
Mocht je met reservering aanvragen werken? Natuurlijk kan je dan de lopende reserveringen afzeggen, let wel op hoe je dit naar jouw bnb gasten uitlegt.
Ons advies, wees consequent naar alle gasten, stel een andere vakantie datum voor en betrek de gast in het probleem om deze samen op te lossen.
Leuke tip#
Werk met een cijfercode/sleutelkastjes. De gasten kunnen zo zelf in&uitchecken en op die manier hoeven de gasten of jij géén contact te hebben.
Dit kan je als bnb verhuurder uiteraard weer speciaal bij de boekingen vermelden of een leuke mailing naar jouw bnb gasten bestand over toesturen.
Wil je contact met ons, meer informatie of een gratis strategie call inplannen? Klik hier!