8 Waanzinnige Tips die jij moet weten om jouw vakantiewoning of recreatiewoning te verhuren!
Om jouw vakantiewoning met succes te gaan verhuren, hebben wij hier 8 gave ideeën:
1. E-mail
Stuur een persoonlijke boodschap in jouw standaard e-mail naar de gasten.
Bijvoorbeeld, ben je gek op zeilen en heb je een mooi chalet aan de Friese Meren?
Stuur een kort persoonlijk verhaaltje met eigen ervaringen over zeiltochtjes in de omgeving van jouw vakantiewoning.
2.Samen
Samenwerken met attractieparken, lokale bedrijven, andere accommodatie-aanbieders en bijvoorbeeld de lokale VVV om de aandacht te richten op jouw vakantiewoning eventueel met speciale arrangementen.
Leuk voorbeeld:
Er is vast wel een lokale bierbrouwerij die een gratis rondleiding wil aanbieden aan jouw gasten.
Of een biologische boer met streekproducten die je daarmee wilt helpen.
3.Plattegrond van de vakantiewoning
Voorpret voor de gasten is heel belangrijk. Voeg een plattegrond toe op je website of één van de vele platforms waar jouw vakantiewoning wordt aangeboden.
Hoe leuk is het als gasten van tevoren alvast de kamerindeling kunnen maken.
4. Google Ranking
Mogelijk moet deze tip boven aan staan, hier draait of staat alles om.
Schrijf korte blogs over de vakantiewoning op jouw website of te wel zorg dat de website van je vakantiewoning interessante en relevante inhoud (content) heeft zodat je goed zichtbaar bent op Google+. En stuur tweets over jouw recreatiewoning, deze worden door Google geïndexeerd.
Bij Facebook kan dit helaas niet.
5. Social Media
Pinterest, Instagram, Facebook. Gebruik deze kanalen, zet er een tof verhaal op met mooie foto’s.
Maak een account voor de vakantiewoning/recreatiewoning aan en bevriend jouw vakantiewoning/recreatiewoning bezoekers (gasten) zodat je jouw netwerk gratis uitbreidt.
Een leuke Nieuwjaars groet is dan snel verstuurd en wie weet score je daardoor weer nieuwe gasten.
- Website
Daar is nog zoveel winst te behalen in de recreatiewoning verhuur.
Sommige sites zijn ronduit afschuwelijk! En foto’s absoluut niet up to date, lelijke lay-out noem maar op. Besteed daar zoveel mogelijk aandacht aan, dit is je visitekaartje! Is dit niet jouw sterkste kant?
Besteed het uit. Het betaalt zich zeker terug. Wel altijd even een paar prijsopgaves vragen..
7.Ennn…ACTIE!!
Schudt die website bezoekers wakker! Jouw ‘mogelijk’ nieuwe gasten komen naar jouw website om een vakantiewoning te huren.
Maak het ze makkelijk en laat ze snel kunnen boeken. ‘BOEK NU’ OF ‘RESERVEER NU’ roept op tot actie. Zet van die buttons op alle pagina’s van jouw website waar jouw gasten kunnen komen.
- Verwennerij:Positieve reviews zijn natuurlijk superbelangrijk maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Uiteraard met een kraakhelder en schone vakantiewoning/recreatiewoning.
Maar ook die luxe dingetjes of te wel verwennerij voor de gasten, geeft ze meteen bij aankomst meteen een welkom gevoel.
Leuke ideetjes zijn bijvoorbeeld, maak een leuk dienblad met kopjes, koffie en thee voor de eerste dorst bij aankomst of eventueel een klein flesje wijn met nootjes.
Of gast is jarig, hang een paar ballonnen op.
Baby mee? Maak het bedje alvast op of zet een flesje babyzeep naast de andere toiletartikelen zoals shampoo in de badkamer. Of te denken aan fiets plattegronden van de omgeving. En zo zijn er nog veel meer extra’s zodat jouw gast zich meteen welkom voelt in jouw vakantiewoning/recreatiewoning.
Met een klein gebaar, scoort jouw vakantiewoning hoog in de reviews op Google, Booking.com of Airbnb. Succes verzekerd!
Wil je contact met ons, meer informatie of een gratis strategie call inplannen? Klik hier!