Algoritme, een van de belangrijkste onderdelen van recreatieverhuur.

Algoritme op platformen voor de vakantieverhuur

Algoritme, een van de belangrijkste onderdelen van recreatieverhuur.
En nee het heeft niets te maken met het aanschaffen van een woning of de inrichting ervan. Maar het heeft alles te maken met het optimaal verhuren van je vakantiewoning.

In dit blog zal ik je precies uitleggen wat algoritme nou precies is en waarom het zo belangrijk is voor de verhuur van jouw vakantiewoning.

Wat is een algoritme en hoe werkt dit met vakantieverhuur?

Met algoritme wordt bepaald wat je ziet op sociale media en internet. Als jij bijvoorbeeld veel filmpjes bekijkt over vakanties, dan laat het internet je veel verschillende foto’s, tips en websites zien van vakanties.

Datgene waar jij naar zoekt, zal je ook aangeboden worden, keer op keer.

Met algoritmes kan het aanbod op internet persoonlijk worden gemaakt. Wat jij tegenkomt op internet, verschilt heel erg van wat een ander op internet tegenkomt. Dit heeft allemaal te maken met persoonlijke voorkeuren.

Het internet is als het ware net een glazen bol, waar jij aan denkt, dat krijg je te zien.

Airbnb en alle andere platformen volgen jouw gast zijn stappen, net als google. Speel hier handig op in!

Hoe kun jij nou ervoor zorgen dat men jouw advertenties te zien krijgt?

Dit is heel simpel, je moet meegaan met het algoritme. Dit houdt in dat jij zoekwoorden moet gaan gebruiken die in deze branche veel voorkomen.

Als voorbeeld nemen we onze vakantiewoningen in Egmond aan Zee. Onze doelgroep is met name Duitse gezinnen.
Als deze mensen gaan zoeken op internet, zullen ze 9 van de 10 keer invullen op internet urlaub am strand (strandvakantie) of Ferienwohnung am meer (vakantiewoning aan zee) Ferienwohnung Egmond aan Zee (vakantiewoning Egmond aan Zee)
Al deze woorden, Urlaub am strand, Ferienwohnung am meer, en ga zo maar door, horen bij een bepaald algoritme. Namelijk het algoritme van onze doelgroep.

Je kunt dit heel makkelijk uitzoeken door zelf op zoek te gaan naar deze zoekwoorden.
Heel simpel door via google vakantiewoning ‘’jouw woonplaats’’ in te vullen of door je te richten op de taal van je doelgroep.
Dan laat google je allemaal verschillende zoekresultaten zien waarin je deze zoekwoorden terugziet.

Zorg dat je actief bent op de verhuurplatformen

Wat is er echt belangrijk waar jouw advertentie van jouw vakantiewoning aan moet voldoen?

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat je met jouw advertenties zo hoog mogelijk in de zoekresultaten terecht komt. Dit doe je dus niet alleen door de juiste zoekwoorden te gebruiken maar je moet er ook voor zorgen dat je zoveel mogelijk activiteit vertoont op je pagina.
Pas bijvoorbeeld dagelijks je prijzen aan, of plaats nieuwe foto’s of voeg een extra optie toe aan je verhuursite indien hier de mogelijkheid voor is.

Allemaal tips waarmee jij zo hoog mogelijk in de zoekresultaten terecht zal komen.

Wil je hier nou meer over weten? Ik verwijs je graag door naar onze gratis online training. Daarin vertellen we je nog veel meer over het optimaal verhuren van jouw vakantiewoning.

 

Groetjes Priscilla